TERINGIN NAK MAIN SALJI

Sunday 24 December 2017

TERINGIN NAK MAIN SALJI


Assalamualaikum and hye readers~



Tahun ini, bulan ini, minggu ini, hari ini, waktu ini, ramainya orang-orang yang ai kenal kongsi gambar bermain dengan salji. Kalau pergi bercuti ai tak kisah pun, kat mana-mana pun boleh bercuti. Tapi bila bermain salji, jealous nya! Ditambahkan pula dengan gambar atau video berjalan dalam hujan salji. Double jealous! Ada negara-negara tertentu je yang ada salji. Itu pun kalau nasib tak baik, salji tak turun.



TERINGIN NAK MAIN SALJI
Gambar hasil carian di google.com.



Dah lama ai teringin nak main salji. Tapi belum rezeki ai. Ada rezeki nanti ai mesti dapat pergi juga. Tapi yang menjadi masalah kalau ada rezeki nanti, ai ni tak tahan sejuk. Aircond dalam bilik pun bergaduh nak ubah suhu. Yang seorang nak sejuk yang seorang taknak sejuk sangat. Macam mana lah keadaan di tempat yang cuaca sememangnya sejuk? Apatah lagi kesejukkan musim salji. Ai boleh bertahan ke tidak?


Ada juga ai baca dan ada ai dengar pengalaman daripada kawan-kawan ai, cuaca Malaysia jauh lebih baik daripada tempat bersalji. Better pergi ke tempat lain selain tempat bersalji sebab sejuk dia melampau sangat. Tapi ai tak peduli. Ai nak rasa sendiri dulu. Bila dah rasa, best tak best, serik tak serik tu semua belakang cerita. Yang penting rasa dulu. Hehehe!





16 comments:

  1. same here. selalu rasa spring je. nak jugak pegi jenjalan time winter n main salji.

    ReplyDelete
  2. Yang paling dekat dengan Malaysia, ialah Japan.. Hokkaido bersalji 😍🔰

    pergi pada musim dah nak habis okay jugak tak lah sejuk sangat kot.. Dalam wishlist husniey juga nak rasa main salji ni.. 😍

    Jemput join ga pertama husniey
    banyak hadiah untuk dimenangi

    ReplyDelete
  3. Wahhh teringin nak makan salji hehe

    ReplyDelete
  4. Bolehlah buat perancangan untuk bercuti ke luar negara yang bersalji.

    ReplyDelete
    Replies
    1. In syaa Allah WP. Bila ada rezeki lebih nanti.

      Delete
  5. dulu masa kecik meang teringin nak main salji ni, skrg dh besar dah takrasa sgt haha

    ReplyDelete
  6. Saya pula teringin nak ke Scotland.. terpengaruh dengan program George Clark's Amazing Spaces dengan Charlies Luxton's Homes by the Beach.

    ReplyDelete
  7. Sama la...sayabpun teringin sangat nak main salji dan rasa salji. Lagi bagus kalau boleh bawak keluarga...huhuu jom kita letak percutian ke negara ber-salji dalam Vision board 2018.

    ReplyDelete
  8. Sama la teringin main salji tapi sejenis yang angin kipas pun boleh gigil. Haha.

    Jemput singgah blog FS 😀

    ReplyDelete

Janga lupa untuk tinggalkan komen =D