'CHRISTMAS EVE BUFFET 2018' - THE VIEW CAFE, BEST WESTERN i-City SHAH ALAM

Wednesday 21 November 2018

'CHRISTMAS EVE BUFFET 2018' - THE VIEW CAFE, BEST WESTERN i-City SHAH ALAM


Assalamualaikum and hye readers.



Perayaan Hari Krismas disambut di seluruh negara setiap tahun pada 25 Disember. Untuk ai dan orang-orang yang tidak menyambut perayaan ini tetap menantikan kehadiran 25 Disember. Untuk apa? Sudah semestinya untuk cuti!


Oh ya, sambutan hari Krismas seperti perayaan Tahun Baru Cina juga kan? Di mana akan ada makan besar sehari sebelum perayaan. Korang dah ada tempat untuk dituju? Kenapa tidak pergi ke The View Cafe, Best Western, i-City Shah Alam? The View cafe ada menyediakan buffet makan malam pada 24 Disember 2018 dengan harga yang sangat berbaloi iaitu hanya RM55 setiap satu kepala.




Murahnya!  Korang boleh menikmati sambutan makan malam bersama orang-orang yang tersayang sambil menikmati keindahan lampu-lampu di i-city. Menarik kan? Bukan senang nak dapatkan keunikkan tempat makan begini. Yang tak sambut Krismas pun boleh datang kerana makanannya dijamin halal.


The View Cafe, Best Western, i-City Shah Alam tak pernah kalah dengan menunya. Sentiasa meriah tau. Datang bawa perut kosong dan pulang dengan perut yang penuh. Kecuali kalau korang datang dan tak makan. Macam mana datang begitu juga lah korang pulang.


Hidangan Utama

Beef Stew bersama kentang dan lobak, Kambing Mongolian, Ayam Panggang Au Jus, Ikan Sweet Sour, Oven Baked Herb bersama minyak zaitun dan Kuey Teow Seafood. Hidangan utama yang memang membuka selera. Baca pun dah terliur ni.


Carving Station

Butter Herb Roasted Turkey dan Salmon bersama Puff Pastry, Roti dan Puding Mentega, Kek Buah, Kek Yule Log, Chocolate Fauntain, pelbagai French Pastries dan banyak lagi. Macam manalah tak kenyang kalau ke The View Cafe, Best Western i-City Shah Alam ni.


Menu baru

Butter Herb Roasted Turkey adalah menu baru untuk sambutan Krismas di The View Cafe tahun ini. Ayam belanda yang dipanggang sempurna dengan herba dan rempah ratus pasti akan diingati. Menu ini juga boleh dibeli dan dibawa pulang dari 22 sehingga 31 Disember 2018.


Dengan harga RM280 untuk 5kg, korang akan bawa bersama menu sampingan seperti Kentang Panggang, Baked Vege and Brown, Cranberry and Giblet sauce. Tempahan perlu dibuat seawal tiga hari dan bayaran penuh perlu dibuat semasa tempahan.


Gingerbread House, Program CSR

Kalau korang lalu di lobi hotel, korang akan nampak Gingerbread House yang bertemakan perak dan keemasan. Di situ korang akan nampak nama anak-anak daripada rumah anak-anak yatim bersama permintaan hadiah krismas mereka. Kalau korang berminat untuk menunaikan hadiah tersebut, korang boleh bertanyakan lebih lanjut kepada pekerja di sana.


Ini adalah sebahagian daripada program CSR yang dianjurkan oleh pihak hotel Best Western, i-City Shah Alam. Manalah tau kan, dengan hadiah yang korang tunaikan membawa seribu senyuman di wajah mereka.


Harga Christmas Eve Buffet 2018

RM55 satu kepala
35% diskaun untuk warga emas 60 tahun ke atas dan kanak-kanak berumur 4 hingga 12 tahun.
24 Disember 2018, 6.30pm to 10.00pm.


Oh ya, di kawasan tempat makan luar alfresco akan terdapat pokok krismas setinggi 12 kaki. Pokok krismas ini akan dihiasi cantik dengan lampu yang bewarna-warni dan perhiasan yang memeriahkan lagi malam krismas. Ada juga disediakan permainan dan hadiah yang menarik. Untuk anak-anak anda juga ada tau.


Best Western i-City Shah Alam

A-GF-01, No. 6, Persiaran Multimedia,
CityPark, i-City, 40000 Shah Alam,
Selangor Darul Ehsan.

03-55219000
www.bestwestern-icity.my

IG & FB : @bwicity





aisyaismail

28 comments:

  1. Krismas buffet tu munasabah harga...tak terlalu mahal sgt...best ni

    ReplyDelete
  2. nampak sedap. tengok makanan tu sudah lapar

    ReplyDelete
  3. wow such wonderful place to dine, shall let my dear know of this. Last time visit icity was many years back. Follow your gfc too, mine is http://namesherry.com

    ReplyDelete
  4. RM55/ kepala untuk menu Xmas eve? Murah sangat tu! Macam nak pergi tapi Rawlins nak balik Sarawak untuk celebrate dengan family kat sana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ohh rawlins orang Sarawak rupanya. Takpe, family comes first.

      Delete
  5. Cepat betul dah nak Christmas. Its a season of joy and giving too. The Christmas spread look like a good feast for gatherings.

    ReplyDelete
  6. Harga ok sangat. Tempat dekat sangat..dah tak lama sangat nih..rambang mata gak tengok promo Xmas eve kat Malaysia ni

    ReplyDelete
  7. Yayyy my favorite season is here and I can't believe it's so affordable to dine at Best Western, this will attract a big crowd.

    ReplyDelete
  8. Murah tuuu harga Christmas eve dia. Menu semua menyelerakan. Aduh.... Tergoda lak dibuatnya. Rasa macam nak book laaaa

    ReplyDelete
  9. RM 55 je!! Bleh rekemen dekat kawan non Muslim sebab mereka cari hotel dan makanan sesuai utk Christmas theme. Hehe. Pastu pi main icity memang best.

    ReplyDelete
  10. wah ada macam2 pilihan makanan di buffet sempena krimas ini. semuanya nampak enak dan menggiurkan. Bolehlah bawa famili menikmati hidangan di sini.

    ReplyDelete
  11. Murahnya ai harga per head tu. Berbaloi sgt dgn apa yang dihidang. Halal yg penting. Paling best Sambil makan sambil tgk lampu2 dekat icity tu kan.

    ReplyDelete
  12. Banyak juga pilihan mneu yang ada ya. Meriah. Kalau saya dah rambang mata nak pilih makan apa. Harga pun berpatutan.

    ReplyDelete
  13. Murah betul? Tengok makanan pun tak kurang nya.. banyak makanan sedap-sedap dan dessert yang menarik mata liez..deco pun mwnarik

    ReplyDelete
  14. bestnyer!! i love Christmas buffets and food! plus price ni x mahal sgt.. boleh try ni..

    ReplyDelete
  15. Seronoklah dpt enjoy bg dorang sambut chirstmas eve sbb bujet dia murah,tpt pun cantik

    ReplyDelete
  16. tgk hotel pun best inikan pula makananya menarik sgt!

    ReplyDelete
  17. dorg jemput pegi tp xle date tu. huhuh

    ReplyDelete
  18. wahh menarik dan harga pun berpatutan

    ReplyDelete

Janga lupa untuk tinggalkan komen =D