MY LOVE FROM THE STAR - KIM SOO-HYUN, JUN JI-HYUN

Friday 27 September 2019

MY LOVE FROM THE STAR - KIM SOO-HYUN, JUN JI-HYUN


Assalamualaikum and hye readers.



Cerita fantasi lagi. Hahaha! Tak adalah fantasi sangat tapi memang tak tercapai dek akal lelaki datang dari planet lain dengan muka jambunya. Setahu ai, alien semua menakutkan. Ai tak plan pun nak tengok cerita ni sebenarnya sebab hero dan heroin dia macam kakak dengan adik. Jambu sangat heronya. Tapi dah tertengok sebab tak ada cerita yang menarik untuk ditonton. 




Sinopsis

My Love From the Star mengisahkan tentang Do Min-joon ( Kim Soo-hyun ), seorang alien yang turun ke bumi bersama alien-alien yang lain semasa Dinasti Joseon. Semasa di bumi, Min-joon telah menyelamatkan seorang gadis yang jatuh di tebing dan ketika itu juga alien-alien yang lain pulang ke planet asal tanpa Min-joon. Min-joon perlu menunggu selama 4 abad untuk pulang semula ke planet asalnya.


Min-joon yang memiliki kuasa luar biasa dari manusia di bumi memiliki perwatakan menarik, tetapi beliau lebih gemar bersendiri. Setiap sepuluh tahun Min-joon akan menukar identiti dan mencari tempat baru untuk didiami. Masa terus berlalu dan di abad ke-20, Min-joon bekerja sebagai seorang Professor dan mengajar di sebuah Universiti tempatan.


Masa yang ditunggu-tunggu akhirnya akan tiba. Kurang lebih tiga bulan, Min-joon akan dapat pulang ke tempat asalnya. Namun, tanpa dirancang Min-joon telah bertemu dengan Cheong Song-yi ( Jun Ji-hyun ), seorang pelakon terkenal yang menjadi jiran di sebelah rumahnya. Song-yi mempunyai iras gadis yang diselamatkan semasa Dinasti Joseon. Pelbagai cara dilakukan untuk menjauhi Song-yi kerana Min-joon ingin meninggalkan bumi, namun gagal. 




Ulasan

Drama ni drama kehidupan orang kaya-kaya. Hero heroin semua kaya, rumah cantik, muka cantik semualah cantik. Mesti korang berangan nak dapat teman lelaki yang jatuh dari langit juga kan? Lepas tu sempurna. Hahaha! Jangan nak berangan lebih-lebih tau sebab alien belum tentu wujud.


P/S : Kenapa drama Korea selalunya ada lebih dari satu tajuk?




aisyaismail

8 comments:

  1. tak pernah tengok lagi cerita nih....

    ReplyDelete
  2. Suka gila dengan heroin drama ni, cantik and super cool! XD

    ReplyDelete
  3. drama bersiri korea best2 tapi tak de masa nak layan huhuu dah ada anak ni payah skit dulu sensorang bleh la mengadap...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang xde anak ni pun tak terlayan. Hahaha! Kalau layan memang tak jadi keje.

      Delete
  4. Wow jalan cerita yg sgt rare

    ReplyDelete

Janga lupa untuk tinggalkan komen =D