PERCUTIAN KE SEENGAPORE DENGAN TRAVELOKA!

Tuesday 4 September 2018

PERCUTIAN KE SEENGAPORE DENGAN TRAVELOKA!



Assalamualaikum and hye readers.



Seronok tengok gambar kawan-kawan yang membawa anak-anak bercuti pada cuti sekolah yang lepas. Macam-macam lokasi yang menarik. Selalunya kalau nak pergi becuti, mesti akan cari tempat yang menarik untuk begambar kan. Untuk dijadikan sebagai kenang-kenangan. Ada juga kawan-kawan ai yang tidak kisah bercuti di mana pun, apa yang penting gambar nanti kena gempak.


Kalau korang pergi bercuti, korang akan cari dan tempah penginapan di mana? Jujurnya selain dari bacaan di dalam blog, ai suka cari melalui website Traveloka. Selain itu, ai lebih selesa tempah penginapan terus ke lokasi penginapan. Kenapa Traveloka? Kerana Traveloka adalah pakar dalam perjalanan dan percutian. Senang, cari dan tempah terus.


Gambar dikreditkan kepada tripadvisor.com.


Syarikat pelancongan terkemuka di Asia Tenggara


Traveloka adalah syarikat pelancongan terkemuka di Asia Tenggara yang menawarkan pelbagai jenis produk dalam satu platform. Produk-produk yang ditawarkan termasuklah penerbangan, hotel, kereta api, pakej penerbangan dan hotel, tempat tarikan dan aktiviti dan macam-macam lagi. Menarik kan? Yang penting, selama ai gunakan khidmat Traveloka belum pernah lagi mengecewakan.


Traveloka juga telah bekerjasama dengan lebih dari seratus buah syarikat penerbangan domestik dan juga penerbangan antarbangsa. Kerjasama ini melibatkan lebih dua ratus ribu laluan di seluruh dunia. Mempunyai inventori penginapan terbesar yang merangkumi hotel, apartmen, inap desa, vila dan juga resort.


Lebih empat puluh pilihan pembayaran juga turut disediakan untuk pelanggan di Malaysia, Indonesia, Thailand, Vietnam, Singapura dan juga Filipina. Bantuan khidmat pelanggan disediakan di dalam bahasa tempatan selama 24 jam setiap hari. Telefon lah bila-bila masa sekalipun, pasti panggilan akan dijawab. 


SEEngapore – For a roaring good time


Korang ada tak perancangan untuk bercuti ke Singapura? Kalau ada, jangan lupa untuk tempah penerbangan dan penginapan dengan Traveloka. Traveloka adalah “one-stop travel app” yang menawarkan kemudahan perjalanan dan percutian ke Singapura.


Sebut pasal Singapura, mesti akan terfikir tentang Merlion Park. Tugu Merlion itu sendiri adalah lambang Singapura. Memang tak sah kalau ke Singapura jika tidak bergambar di tugu Merlion ini. Tugu Merlion mepunyai reka bentuk yang unik. Badan Merlion berbentuk seperti ikan manakala kepalanya pula adalah singa.


Gambar dikreditkan kepada womantalk.com


Selain itu, Orchard Road, Pulau Sentosa, Universal Studios, Marina Bay Sands dan Cangi Airport juga sangat popular di Singapura. Ai teringin hendak ke Universal Studios, tetapi masih belum berkesempatan untuk menjejakkan kaki di sana. Kali terakhir ai ke Singapura, ai tidak dapat pergi ke banyak tempat kerana cuaca yang tidak mengizinkan.


Tempat-tempat yang ai senaraikan tadi semua adalah keunikkan dan tarikan di Singapura. Banyak lagi tempat yang menarik, tetapi penuh entri ai kalau nak senaraikan semuanya. Kena tunggu lah ai pergi ke Singapura sekali lagi untuk menceritakan pengalaman ai di sana. Kalau korang dah pergi, jangan lupa kongsikan juga dengan ai. Boleh lah ai jadikan panduan kelak.


Diskaun hebat dari Traveloka

Traveloka menawarkan diskaun hebat dengan RM50 flat rate discount untuk penerbangan pergi dan balik dari mana-mana lapangan terbang di Malaysia ke lapangan terbang Singapura. Tawaran ini tidak kira sama ada korang menggunakan Traveloka melalui laman web ataupun aplikasi. Dengan menggunakan kupon “GOSG”, korang akan dapat diskaun RM50 tersebut.




Korang juga boleh mendapatkan tawaran potongan tempahan hotel sehingga 20% di mana-mana hotel yang terpilih di Singapura melalui laman web dan aplikasi Traveloka juga. Tiada kupon diperlukan untuk tawaran ini.


Jangan lepaskan peluang untuk tawaran hebat ini. Pastikan perjalanan korang berjalan lancar dengan Traveloka. Kebetulan pula, akan datang keluarga ai nak bercuti ke Singapura. Bercuti sambil melawat keluarga di sana. Boleh lah ai tempah Traveloka Promotion untuk ke SEEngapore. Bersemangat dah ni walaupun ai tak dapat nak turut serta dalam percutian tersebut.


Syarat-syarat dan cara membuat tempahan

Promosi MYR hanya sah untuk penerbangan pergi dan balik dari mana-mana lapangan terbang di Malaysia dalam satu booking ID. Kalau korang dari negara selain Malaysia tidak termasuk di dalam promosi ini. Begitu juga korang tidak boleh mendapatkan tawaran ini untuk pergi ke negara selain Malaysia.


Pilihlah waktu penerbangan korang dan jangan lupa untuk menggunakan kod kupon"GOSG". Kod kupon ini digunakan sewaktu pembayaran. Jangan panik kalau tidak tahu di mana nak masukkan kod kupon tersebut. Sewaktu pembayaran nanti mesti ada punya. Korang masukkan saja kod kupon tersebut.


Gambar dikreditkan kepada jomjalan.com.my


Untuk hotel pula, korang boleh pilih mana-mana hotel yang mempunyai diskaun sebanyak 20% dari harga asal daripada senarai hotel yang terlibat. Senarai hotel tersebut boleh disemak di laman web atau aplikasi Traveloka.


Tempoh tempahan bermula daripada 1 September 2018 sehingga 30 September 2018. Jika ada sebarang perubahan kepada tarikh tempahan akan diberitahu kelak. Waktu dan tempoh perjalanan pada bila-bila masa. Maknanya korang boleh tempah dulu dan bercuti kemudian. Ada banyak masa lagi nak merancang perjalanan ni.


Apa tunggu lagi, pergi berbincang dengan keluarga dan kawan-kawan sekarang. Korang ada masa sebulan sebelum tarikh tutup. Jangan lepaskan peluang menarik ini. Bukan selalu, sesekali nak bercuti ke Seengapore dengan Traveloka Promotion. Memang peluang yang baik. Selamat bercuti!




aisyaismail

39 comments:

  1. airah tak pernah lagi pergi singapore, bila ada promo macam ni best la nak plan next trip sebab boleh jimat banyak hahaha. tengok harga hotel pun boleh tahan best

    ReplyDelete
  2. Wow! I wish I could go singapore soon.. So long never go there d...

    ReplyDelete
  3. Percutian dengan Traveloka app senang dan mudah. Saya pun selalu cari kat Traveloka app jugak.

    ReplyDelete
  4. lama jugak tak pi Singapore ni ek, walaupun dekat tapi masa tuh tak delah. bagus jugak promosi traveloka ni.. harga pun boleh tahan murahnya

    ReplyDelete
  5. I plan to go to Singapore this year end. Thanks for the infor and a great getaway with Traveloka

    ReplyDelete
  6. Kalau tak sarat pregnant ni rasanya dah grab dah peluang ni. Tapi memandangkan tak lama dah nak bersalin, kita abaikan dulu promo hebat macam ni huaaaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takpe next time ada rezeki dapat promo lagi best.

      Delete
  7. baca artikel ni terasa nak ke singapore lagi. tak pernh lagi stay bermalam disana. rasanya ni peluang baik

    ReplyDelete
  8. memang seronok kat Singapore ni, teringin nak repeat trip ke sana lagi tambah-tambah dengan promosi harga murah ni..memang berkobar2 rasa..

    ReplyDelete
  9. tak sampai lagi Singapore ni..bolehlah plan travel singapore guna traveloka

    ReplyDelete
  10. Kebetulan Rawlins memang nak ke Singapore hujung bulan nie - nak beli perfume kat sana hahaha. Boleh la try this offer. Thanks ye. Dah jimat sket duit hehe

    ReplyDelete
  11. Minggu ni mmg sis nak ke singapore..lama dh x ke sana, tapi sis tak pakai traveloka sb balik hari je n bawak keta sendiri..saja nak jalan2 cr makan kat sana..hehehe

    ReplyDelete
  12. bukan main rancak lagi promosi traveloka ni. sepanjang tahun ada diskaun menarik

    ReplyDelete
  13. wah mcm menarik pakej harga yang ditawarkan oleh traveleko..dah lama x turun sana..rasa rindu pula nak terjah hehehe..kali ni boleh bw famili dgn traveleko

    ReplyDelete
  14. banyak tempat menarik di Spore.
    Masalahnya nilai duit dia tinggi.

    ReplyDelete
  15. Singapore ni memamng dah masuk dalam wishlist tempat nak bercuti nanti. Dah Traveloka buat promo ni dah ada nampak bayangan nak ke sana je hihi

    ReplyDelete
  16. Wow!! Rasa nak repeat pergi Singapore lagi jer.

    ReplyDelete
  17. Rindunya nak travel negara jiran Singapore ni lagi . Traveloka memang apps terbaik Dan lia dah beberapa kali guna . Banyak diskaun menarik Dan hrga Yang berbaloi .

    ReplyDelete
  18. Best Tu Mkn angin ke Singapore, kak dah lama take ke Sana tentu dah byk perubahan

    ReplyDelete
  19. Pernah try Traveloka ni. Not bad. Harga pun competitive gak. Convenient search for prices too.

    ReplyDelete
  20. walaupun Singapura berjiran dengan kita, tapi suasana ketika berada di sana sangat berbeza kan. Serious lain. Bestlah traveloka tengah buat promo nie. Tambah2 bulan september nie banyak cuti, jom ke SEEngapore !

    ReplyDelete
  21. Saya pun teringinnn nak ke Singapore ni,

    ReplyDelete
  22. Syoklah promosi traveloka kali ni .

    ReplyDelete
  23. teeringinnya nak pegi seegapore..one 1 day insyaallah.

    cara hilangkan sakit gigi

    ReplyDelete
  24. traveloka selalu SALE and promo... bestt besttt

    ReplyDelete
  25. I love Singapore! It's a the best place to be next to Malaysia!

    ReplyDelete
  26. Suka sangat bila Traveloka buat promo macam ni. Nampak macam sikit je RM50, tapi worth.

    ReplyDelete
  27. best bila ada diskaun ni.. jimat sikit nak melancong. hehe

    ReplyDelete
  28. bestnya traveloka ni selalu bagi diskaun!

    ReplyDelete
  29. mmg slalu juga check in hotel thru traveloka sbb ada diskaun...spore dlu pi USS..tmpt2 menanrik sekitar spore tk sempat singgah

    ReplyDelete

Janga lupa untuk tinggalkan komen =D