SURYA APPLE CIDER VINEGAR PENYELESAIAN KEPADA MASALAH PERUT KEMBUNG!

Tuesday 26 March 2019

SURYA APPLE CIDER VINEGAR PENYELESAIAN KEPADA MASALAH PERUT KEMBUNG!


Assalamualaikum and hye readers.



Sejak azali lagi, ai cukup dikenali dengan kecik molek dan kurus. Perut jangan cakap lah, memang sentiasa flat. Nak derma darah memang tak pernah lepas sebab tak cukup berat. Ai masih ingat lagi masa zaman sekolah dulu, selalu dapat susu percuma di sekolah sebab cikgu kata ai tak cukup zat.


Selepas berkahwin ai mula mengalami kenaikan berat badan yang mendadak. Ai ok je. Tapi ai mula jadi tak ok bila perut ai makin kembung dan orang asyik tanya 'pregnant ke?'. Bila tak mengandung tapi orang asyik bertanya disebabkan perut yang kembung tu, boleh murung tiga hari tiga malam dibuatnya tau.



Tips untuk elak perut kembung

Pakai pakaian yang longgar

Untuk menutup perut ai yang kembung, ai lebih selesa memakai pakaian yang longgar. Pilihan pakaian ini tidak akan menonjolkan bahagian perut ai. Jadi, perut yang kembung itu dapat disembunyikan dengan baik.


Jangan makan sehingga terlalu kenyang

Menjadi kewajipan setiap hari untuk kurangkan kuantiti makanan yang ai ambil terutamanya nasi. Cukuplah sekadar kenyang. Tidak perlu makan sehingga kembung perut. Akan tetapi, ai hanyalah manusia biasa yang tidak tahan dengan godaan makanan yang terhidang. Selepas sejam pasti lapar semula.


Banyakkan minum air masak

Air masak banyak khasiatnya. Kalau korang dah kurus macam lidi sekalipun, air masak penting untuk diminum secukupnya. Setiap hari ai akan minum air masak sekurang-kurangnya 1.5 liter. Tapi tak pernah lebih daripada 3 liter. Ai cuba untuk disiplinkan diri untuk minum sekurang-kurangnya 2 liter air masak setiap hari.


Minum Surya Apple Cider Vinegar setiap hari

Pertama kali tahu pasal Surya Apple Cider Vinegar ni daripada kawan-kawan blogger yang review produk ini. Kata mereka memang bagus. Tapi ai takut untuk mencuba benda-benda yang kena makan dan minum ni. 



Kebetulan bulan lepas Encik Husband tertengok di youtube akan kebaikan Apple Cider Vinegar dan dia nak cuba untuk masalah kembung perutnya yang lagi dasyat dari ai. Ai apa lagi, terus syorkan Surya Apple Cider Vinegar pada dia. Dan kebetulan juga dua minggu lepas ai buat rawatan susulan berkenaan pembedahan yang ai jalani tiga bulan lepas. Doktor syorkan ai ambil Apple Cider Vinegar dan campurkan dengan madu untuk masalah perut ai ni.


Dah alang-alang Encik Husband serasi dengan Surya Apple Cider Vinegar, ai pun tumpang lah sekaki. Lagipun Surya Apple Cider Vinegar memang ada campuran madu. Lebih memudahkan kerja ai kerana tidak perlu lagi membeli madu. Jimat! Buat masa ni ai boleh katakan, ai pun serasi dengan Surya Apple Cider Vinegar. Perut pun dah nampak perubahan.


Kelebihan Surya Apple Cider Vinegar

Surya Apple Cider Vinegar ini adalah minuman berkhasiat yang sedap. Rasanya seperti minum air zapple. Diformulasi khas dengan madu asli dan tanpa bahan pengawet. Diyakini HALAL dan diperakui oleh HACCP. Terdapat juga pelbagai khasiat serta manfaat untuk tubuh badan korang.

  1. Membantu sistem penghadaman
  2. Menurunkan berat badan
  3. Meningkatkan tenaga
  4. Melegakan sakit tekak
  5. Menurunkan paras glukosa dalam darah
  6. Menjadikan rambut lebih sihat
  7. Boleh menggantikan asam jawa dan gula di dalam masakan.




Di mana nak beli Surya Apple Cider Vinegar?

Nak beli Surya Apple Cider Vinegar ni senang sahaja. Korang boleh dapatkan di mana-mana cawangan Watsons, butik Himalaya dan farmasi-farmasi yang berdekatan korang kecuali Guardian. Jangan tanya kenapa kerana di luar pengetahuan ai. Nak beli online pun boleh tau. Korang pergi je cari di Lazada atau Shopee. 


Ai beli pek berkembar 2 botol dengan harga RM35 sahaja di Lazada. Sangat jimat tau. Ai juga dah ulang beli beberapa kali. Sebotol Surya Apple Cider Vinegar boleh tahan selama dua minggu. Dua botol cukup untuk penggunaan selama sebulan. Korang tekan di sini untuk pembelian pek berkembar dari Lazada.



Ai dan Encik Husband memang serasi dengan Surya Apple Cider Vinegar ini. Kembung perut kami memang ada menampakkan perubahan. Harap-harap masalah kembung perut ini akan terus lenyap dan kami lebih sihat. korang pun cubalah Surya Apple Cider Vinegar.


Untuk keterangan lanjut:

Facebook : Surya Malaysia

Instagram : surya.malaysia




aisyaismail

19 comments:

  1. kita pun amalkan cuka epal ni AI.. best sgt..dah la sdap brksan plk tu..:)

    ReplyDelete
  2. ooo bole legakan sakit tekak jugak yee...nicee, boleh cuba ni...disamping mengempiskan perutku..haha

    ReplyDelete
  3. Peeut kembung dengan masuk angin sama tak. .Hahahaa. dah beli jiuga ni

    ReplyDelete
  4. Ai is memang lemah bila kembong perot ni. Hehehe

    ReplyDelete
  5. Apple Cider Vinegar ni memang banyak kegunaan.

    ReplyDelete
  6. Banyak kebaikan apple cidar vinegar ni. Boleh cuba juga nanti.

    ReplyDelete
  7. Ramai orang share pasal apple cidar vinegar ni. Boleh cuba ni

    ReplyDelete
  8. sangat elok kalo ditambah dalam diet seharian =)

    ReplyDelete
  9. Pernah tonton satu video doktor dietician pun cakap kata Apple Cider mmg bagus untuk kesihatan

    ReplyDelete
  10. kalau untuk saya, ACV bagus untuk masalah sembelit

    ReplyDelete
  11. Alhamdulillah .. selain rasanya tak terlalu masam ilang juga masalah tak hadam perut haida ni

    ReplyDelete
  12. When it comes to purchasing apple cider vinegar, it would be a good idea to purchase organic over ordinary. This is because whilst it may be more expensive, organic apple cider vinegar is a lot better for the skin as it contains only natural ingredients. Ostomy

    ReplyDelete

Janga lupa untuk tinggalkan komen =D