STRONG WOMAN DO BONG SOON - PARK BO YOUNG, PARK HYUNG SIK

Tuesday 5 May 2020

STRONG WOMAN DO BONG SOON - PARK BO YOUNG, PARK HYUNG SIK


Assalamualaikum and hye readers.



Pernah terfikir tak macam mana kalau di dunia ini ada wanita yang sangat kuat? Macam superhero. Korang bayangkan yang perempuan tu adalah seorang yang comel dan penyelamat dunia ataupun perempuan yang garang dan pantang ditegur habis binasa lah korang? Kalau ai, ai bayangkan habis lah mana-mana lelaki kat dunia ni yang jadi kekasih dia. Mesti ikut je cakap awek dia. Langsung tak membantah. Mesti tak ada isu bergaduh 'nak makan kat mana' sebab lelaki dah siapkan jawapan awal-awal untuk soalan itu.




Sinopsis

Strong Woman Do Bong Soon mengisahkan tentang Do Bong-soon (Park Bo-young) yang dilahirkan di dalam keluarga yang setiap ahli wanita mempunyai kuasa luar biasa iaitu sangat kuat. Walaupun dilahirkan dengan kekuatan yang luar biasa, Bong-soon tetap mahu menjadi seorang wanita yang lemah lembut kerana ingin menawan hati rakannya yang juga seorang anggota polis, In Guk-doo (Ji Soo). Tapi malangnya, Guk-doo sudah mempunyai teman wanita, Jo Hee-ji (Seol In-ah), seorang pemain Cello.


Cita-cita Bong-soon adalah untuk menjadi seorang pencipta permainan video di mana di dalam permainan video itu dia adalah sebagai watak utama. Permulaan yang baik buat Bong-soon apabila dia ditawarkan pekerjaan sebagai pengawal peribadi kepada Ahn Min-hyuk (Park Hyung-sik), seorang CEO syarikat terkemuka Ainsoft. Min-hyuk seorang yang tidak serius dan suka melanggar peraturan berjanji untuk memberi jawatan yang diinginkan sekiranya Min-hyuk berpuas hati dengan kerja Bong-soon. Dengan bantuan Min-hyuk juga, Bong-soon belajar mengawal kekuatannya dan hanya digunakan untuk tujuan yang baik sahaja.


Ulasan

Drama ni adalah drama superhero Korea. Kalau superhero, messti ada watak orang jahat dan pergaduhan. Kematian tu, ai rasa satu kewajipan dalam drama Korea. Ada ke drama Korea yang tak ada watak yang mati? Kalau ada, tolong komen di bawah. Nanti ai nak tengok. Selain Park Bo-young dan Park Hyung-sik yang comel, jalan cerita Strong Woman Do Bong Soon ini juga tidak bosan. Sebab ai boleh layan sehingga episod akhir tanpa lompat episod.


aisyaismail

4 comments:

Janga lupa untuk tinggalkan komen =D