RichWorks Komited Bantu 605,000 Bangsa Usahawan Bangkit Semula Selepas Pandemik

Wednesday 19 January 2022

RichWorks Komited Bantu 605,000 Bangsa Usahawan Bangkit Semula Selepas Pandemik


 Assalamualaikum and hye readers.




RichWorks komited bantu 605,000  Bangsa Usahawan Bangkit Semula selepas pandemik di tahun 2021 yang sangat mencabar. Bukan sahaja kita diduga dengan pandemik yang tidak berkesudahan, malah kita juga diduga dengan banjir besar yang melanda negara. Walaupun Ai tak terkesan secara fizikal kerana air banjir tak sempat masuk ke dalam rumah, tapi Ai turut terkesan secara emosi apabila melihat ramai keluarga dan kenalan rapat yang kehilangan harta benda akibat banjir tersebut.



Siapakah RichWorks?


Ai pasti masih ramai lagi yang tak tahu apakah atau siapakah RichWorks ini. Sebelum korang blur-blur nak main teka-teki siapakah RichWorks, biar Ai bagitahu dulu. Silap hari bulan korang pun boleh jatuh hati bila dah kenal dengan RichWorks.


https://www.aisyaismail.com/2022/01/richworks-komited-bantu-usahawan-bangkit-semula.html


RichWorks International adalah sebuah syarikat penganjur keusahawanan yang terbesar di Asia Tenggara. Kepakaran RichWorks merangkumi pemasaran, jualan, perakaunan, percukaian, pematuhan, operasi perniagaan, pengurusan sumber manusia dan juga kepimpinan. Senang cerita, RichWorks ini adalah tempat yang paling sesuai untuk korang dapatkan ilmu untuk menjadi usahawan yang berjaya.



Pada yang belum tahu tapi nak tahu, RichWorks bukanlah syarikat yang baru bertapak di Malaysia. RichWorks telah ditubuhkan pada tahun 2008 oleh Datuk Wira Dr Azizan Osman. Syarikat ini telah mendapat pelbagai pengiktirafan di dalam dan luar negara. 



Dijangkiti COVID-19 bersama ahli keluarga


Pengasas RichWorks International Sdn. Bhd., Datuk Wira Dr Azizan Osman juga salah seorang yang telah dijangkiti COVID-19 bersama 31 ahli keluarganya. Ibu mertua beliau juga meninggal dunia kerana COVID-19. Malah, beliau sendiri hampir maut. Alhamdulillah keadaan beliau kembali pulih dan baginya ini adalah peluang kedua yang diberikan oleh Allh SWT. Peluang ini akan digunakan sebaiknya untuk memberikan lebih lagi kepada bangsa usahawan.


https://www.aisyaismail.com/2022/01/richworks-komited-bantu-usahawan-bangkit-semula.html



RichWorks komited bantu usahawan dengan program percuma


Selepas keluar daripada hospital dan masih di dalam proses pemulihan, Dr Azizan sudah memulakan program untuk membantu para usahawan. Beliau menjalankan 7 program secara percuma bersamaan 98 jam masa yang diberikan dan telah dihadiri oleh ribuan orang. 



Secara keseluruhannya, RichWorks telah dapat membantu hampir 605,000 orang melalui 13 program keusahawanan yang ditaja sepenuhnya oleh RichWorks pada tahun lalu. 


https://www.aisyaismail.com/2022/01/richworks-komited-bantu-usahawan-bangkit-semula.html


Program RichWorks, Wanita Bangkit Berniaga (WBB) juga mendapat pengiktirafan kerajaan apabila disebut di dalam Dewan Rakyat sebagai rakan kolaborasi Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat.



Menyumbang melalui Pertubuhan Kebajikan RichWell


Ketua Pegawai Perniagaan RichWorks, Radz Mohd. memberitahu, pihaknya tidak ketinggalan untuk menyumbang kembali kepada masyarakat. Kempen #RichWellBantu berjaya mengumpulkan sebanyak RM501,497 untuk membantu lebih 2000 keluarga yang terkesan. 



Sumbangan kilat yang berjumlah RM500,000 juga dapat dikumpulkan daripada usahawan RichWorks sendiri dalam masa 24 jam. Sumbangan ini adalah untuk mangsa banjir yang terkesan di Selangor.


https://www.aisyaismail.com/2022/01/richworks-komited-bantu-usahawan-bangkit-semula.html



RichWorks bersama ahli Titanium & Spire turut menyumbang sebanyak 762 ekor kambing dan 84 ekor unta keseluruhannya bernilai RM824,160 dalam ibadah korban tahun lalu.  Sempena Maulidur Rasul pula, ahli Titanium dan anak didik RichWorks telah menaja seramai 9 orang pelajar ke Tarim Yemen dengan sumbangan sebanyak RM180,000.



RichWorks meneruskan misi dalam membangun dan mengembangkan usahawan ke tahap yang lebih tinggi


Pada tahun lalu, seramai 1855 orang peserta mentoring dari RichWorks yang terdiri daripada ahli Titanium, Spire dan EliteX berjaya mengumpul jualan sebanyak RM3.7 bilion. Satu angka yang sangat banyak. Bagi ahli Titanium sahaja, sebanyak 312 orang usahawan berjaya menghasilkan RM3.2 bilion diikuti RM495 juta dengan 519 orang ahli Spire dan RM46.9 juta dengan 1024 orang ahli EliteX. 


https://www.aisyaismail.com/2022/01/richworks-komited-bantu-usahawan-bangkit-semula.html


Seramai 72 orang usahawan melalui program bimbingan Spire telah mencapai jualan sebanyak RM1 juta pertama dalam setahun. Bukan itu sahaja, 77 perniagaan di bawah bimbingan RichWorks telah berjaya mencapai jualan lebih daripada RM10 juta, 5 perniagaan mencapai jualan lebih RM50 juta dan 5 perniagaan mencapai angka jutaan lebih RM100 juta pada tahun 2021.



Satu pencapaian yang sangat membanggakan buat RichWorks sendiri. Dalam ujian yang dihadapi, ada banyak kejayaan yang telah dicapai pada tahun 2021 yang lalu.



Itulah sedikit sebanyak perjalanan RichWorks yang diusahakan dan akan dipertingkatkan lagi di tahun 2022 ini. In syaa Allah. Semoga segala usaha RichWorks di dalam misinya untuk membantu lebih ramai bangsa usahawan akan dipermudahkan dan diberkati oleh Allah SWT. Aamiin! Tidak ada yang mustahil dengan adanya teknik yang betul daripada RichWorks.







aisyaismail

10 comments:

  1. Semoga dgn usaha ini dapat membantu lebih ramai usahawan untuk berani bangkit berniaga

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah bagus dapat membantu.
    Koma itu beri kesedaran untuk buat kebajikan lebih lagi.

    ReplyDelete
  3. ray ade ade try join and dengar certain part, it's very inspiring.

    ReplyDelete
  4. Makin berjaya Richworks, bagus menolong orang ramai bangun semula, Alhamdulillah.

    ReplyDelete
  5. syabas richworks. bukan calang-calang aktiviti dan pencapaian tahun 2021 mereka. semoga bertambah sukses tahun 2022 ni

    ReplyDelete

Janga lupa untuk tinggalkan komen =D