OH MY VENUS - SO JI SUB, SHIN MIN AH

Sunday 5 April 2020

OH MY VENUS - SO JI SUB, SHIN MIN AH


Assalamualaikum and hye readers.



Seorang cantik dan seorang lagi macho. Ok ngam! Drama komedi romantik yang dibintangi oleh So Ji-sub dan Shin Min-a ini telah ditayangkan pada tahun 2015 sebanyak 16 episod. Popular juga cerita ni masa ditayangkan. Ai suka sangat tengok muka Shin Min-ah ni. Comel sangat-sangat.





Sinopsis

Oh My Venus mengisahkan tentang seorang jurulatih peribadi kepada artis-artis Hollywood, John Kim (So Ji-sub). John Kim mempunyai penyakit sejak kecil. Dia percaya dia akan mampu hidup dengan lebih lama jika mengamalkan gaya hidup yang sihat. Makanan sihat dan senaman yang betul adalah keutamaannya. John Kim duduk di luar negara bertahun lamanya. Namun, scandalnya bersama seorang pelakon Hollywood menyebabkan John Kim pulang semula ke Korea.


Di dalam penerbangannya pulang ke Korea, John Kim telah menyelamatkan Kang Joo-eun (Shin Min-ah) yang sesak nafas di dalam kapal terbang. Joo-eun seorang peguam yang bertubuh agak gempal. Lain sungguh daripada perwatakkannya semasa zaman belajar. Joo-eun merupakan seorang gadis yang cantik dan dianggap ratu di kampungnya. John Kim dan Joo-eun bertemu sekali lagi di sebuah hotel di mana John Kim berlakon sebagai teman lelaki Joo-eun untuk ,menjaga air muka Jo-eun. Kang Joo-eun bertekad untuk menguruskan badannya. Dia ingin kembali seperti zaman kurusnya dahulu. John Kim membantunya untuk menguruskan badan walaupun pada mulanya dia enggan. 


Ulasan

Klise drama ni sebab John Kim mula-mula tak nak tolong Joo-eun. Tapi dalam hati macam suka. Lepas tu tolong juga sampai dah tersuka. Tapi selain rahsiakan pasal penyakit dia, John Kim ni sangat 'gentleman'. Biasanya kalau gadis-gadis tengok watak John Kim ni memang akan terus suka. 



aisyaismail

1 comment:

  1. Musim2 duduk rumah semata ni bolelah tgk drama or movie utk dptkan motivasi supaya kurus balik. T_T

    ReplyDelete

Janga lupa untuk tinggalkan komen =D