NIKMATI PEDAS SEPERTI DI KOREA - SAMYEANG SOS DARI DOMINO'S PIZZA

Wednesday 25 April 2018

NIKMATI PEDAS SEPERTI DI KOREA - SAMYEANG SOS DARI DOMINO'S PIZZA


Assalamualaikum and hye readers.



Siapa penggemar pizza dan makanan yang pedas? Korang dah rasa ke Pizza Samyeang dan Ayam-haseyo yang dikeluarkan oleh Domino's Pizza? Kalau korang belum rasa, korang kena rasa dan nikmati pedas Samyeang seperti berada si Korea.


Chicken Samyeang pizza, Beef Samyeang pizza dan Tuna Samyeang pizza.

Kalau korang nak tau, Pizza Samyeang ini telah diinspirasikan daripada rasa makanan Korea yang menjadi kegemaran di Malaysia sekarang. Domino's Pizza telah memperkenalkan tiga jenis Pizza Samyeang iaitu Chicken Samyeang pizza, Beef Samyeang pizza dan Tuna Samyeang pizza bersama Ayam-haseyo yang pasti akan menjadi kegemaran semua. Asyik makan Samyeang ramen je, cubalah nikmati pizza pula.


Untuk penggemar makanan pedas

Ai sempat makan sepotong Pizza Samyeang Ayam beserta seketul Ayam-haseyo sahaja. Lepas tu terus buat-buat kenyang kerana tidak tahan dengan pedas. Sedap, tapi pedas. Kalau pedas tu dikurangkan, mesti ai boleh makan lapan potong pizza terus. Ok tipu. Tapi boleh lah makan lebih. Nasib baik ada orang lain nak makan lagi, kalau tak, ai dah bawa balik Pizza Samyeang dan Ayam-haseyo lepas tu makan perlahan-lahan di rumah.


Chicken Samyeang pizza.

Eh pedas sangat ke? Pedas lah untuk ai yang tak sukakan makanan pedas. Ada juga kawan-kawan ai kata pedas nya biasa-biasa sahaja. Jadi, terpulang pada korang yang sukakan makanan pedas atau tidak untuk menilai tahap kepedasan itu.


Sos Samyeang dalam botol

Boleh tak korang bayangkan, macam mana rasa sos Samyeang yang berada di atas Pizza Samyeang dan Ayam-haseyo tu pada makanan lain? Mesti sedap kan. Rasa manis-manis pedas tu. Sekarang korang dah boleh campurkan sos Samyeang dengan apa sahaja makanan kerana sos Samyeang sudah boleh didapati di dalam botol. Setiap botol berharga RM19.90 untuk belian tambahan dan RM24.90 untuk a la carte. Boleh dibeli di mana-mana cawangan Domino's Pizza.


Sos Samyeang yang pasti memikat selera.

Sos Samyeang yang diinspirasikan dari Korea ini adalah kombinasi di antara perasa manis, masam cuka dan pedas. Kalau cuba sekali mesti nak lagi. Untuk mengekalkan rasa asli daripada Korea, pembuatan sos Samyeang ini mengambil masa selama kira-kira enam bulan untuk siap.


Nak makan Pizza Samyeang dengan harga yang murah? The Super Tuesday promo ada setiap hari Khamis. Korang boleh dapatkan personal size Pizza Samyeang dengan hanya rm3.90 dengan belian secara on-line dan take away, dan rm4.90 untuk belian di kaunter.


The #Samyeangkan Challenge!

Oh ya, Domino's Pizza ada membuat challenge untuk penggemar sos Samyeang ni. The #Samyeangkan Challenge! Korang boleh masak apa sahaja menu dan jangan lupa campurkan sekali sos Samyeang di dalam masakan korang. Kongsikan gambar atau video bagaimana korang Samyeangkan masakan korang di facebook dan instagram sebelum 26 April 2018 jam 11.59 malam. Jangan lupa hastag sekali #Samyeangkan #Samyeang & @DominosMY. Hadiah berupa tunai RM200 menanti anda.


#Samyeangkan #Samyeang @DominosMY




aisyaismail

13 comments:

  1. dah 2 kali makan samyang dominos nie.kita suka pedas2 tu sedap la juga

    ReplyDelete
  2. Ramai juga rakan2 kata sos dia agak pedas. Bagi Arinaa masih lagi boleh bertahan heeee ;)

    ReplyDelete
  3. emm...sedapnya nampak sos dia tuuu.. tebal betul pizza

    ReplyDelete
  4. Eiza pun kalau pedas sangat cannot habis la. 😂

    ReplyDelete
  5. masih belum berkesempatan makan pizza nih

    ReplyDelete
  6. Wah sedapnya. Kene cuba ni. Ciksue suka pedas.

    ReplyDelete
  7. kite jenis tak berani sangat makan pedas >,<

    ReplyDelete
  8. dah rasa..ok jg rasanya..

    ReplyDelete

Janga lupa untuk tinggalkan komen =D