DESCENDANTS OF THE SUN

Tuesday 16 July 2019

DESCENDANTS OF THE SUN


Assalamualaikum and hye readers.



Semasa viral #songsongcouple, ai blur tak tahu apa benda tu. Yang ai tahu pasangan artis korea berkahwin dan hashtag itu terus menjadi viral. Ai tak kenal pun  #songsongcouple tu. Tapi selepas ai tengok cerita Descendants Of The Sun, barulah ai tahu pasal mereka berdua ni. Hah, nak cakap ai lambat lah tu. Hahaha! Ai mengaku memang ai lambat. Tapi tak adalah lambat sangat sebab ai dah tengok tahun lepas.




Sinopsis

Descendants Of The Sun mengisahkan tentang Yoo Si-jin (Song Joong-ki), seorang kapten unit Angkatan Khas di Korea Selatan. Si-jin dan rakan setugasnya, Sarjan Major Seo Dae-young (Jin Goo) menangkap seorang pencuri motosikal, Kim Gi-bum (Kim Min-seok). Gi-bum telah tercedera semasa penangkapannya dan dihantar ke hospital. Dae-young yang menyedari telefon bimbitnya telah dicuri oleh Gi-bum pergi ke hospital bersama-sama Si-jin untuk mendapatkan telefon tersebut.


Si-jin telah bertemu dengan Dr Kang Mo-yeon ( Song Hye-kyo) di hospital untuk kali pertama dan terus tertarik dengan Mo-yeon. Mo-yeon pula telah tersilap menganggap Si-jin adalah salah seorang penjenayah kerana dia digelar sebagai 'Big Boss'.


Si-jin dan Mo-yeon mula menjalinkan hubungan. Sepanjang perhubungan mereka, janji temu mereka selalu terganggu  oleh kerja-kerja rahsia pasukan khas Si-jin. Ditambahkan dengan perbezaan mereka sebagai seorang askar yang membunuh untuk melindungi nyawa sementara Mo-yeon sebagai seorang doktor sentiasa berusaha untuk menyelamatkan nyawa tidak kira siapa sahaja pesakitnya itu menyebabkan akhirnya mereka berpisah.


Beberapa bulan kemudian, Si-jin dan Mo-yeon bertemu semula apabila mereka ditugaskan di tempat yang sama di Uruk. Mo-yeon mula faham akan kerja dan tanggungjawab yang dipikul oleh Si-jin demi negara yang tercinta. Mereka akhirnya bersama semula semasa berada di Uruk.




Ulasan

Ai rasa, Descendants Of The Sun ni drama Korea yang paling best dalam banyak-banyak drama yang ai pernah tengok. Asyik tengok cerita orang kaya bercinta dengan orang miskin lepas tu cinta terhalang oleh orang tua dan ada perempuan atau lelaki yang cuba nak rampas hero atau heroin. Jalan cerita dan konflik yang dipaparkan pun tak bosan. Sentiasa berdebar-debar nak tunggu episod yang seterusnya. Ai syorkan korang tengok drama ni. Terbaik.




aisyaismail

10 comments:

Janga lupa untuk tinggalkan komen =D