APA AZAM 2018 SEORANG AISYA ISMAIL

Tuesday 26 December 2017

APA AZAM 2018 SEORANG AISYA ISMAIL


Assalamualaikum and hye readers~



Diam tak diam, 2017 bakal meninggalkan kita. 2018 bakal menggantikan 2017. Dah ready ke semua nak tambah usia? Ready ke tidak, kita tetap kena melaluinya. Ai ada banyak azam 2017 yang tak tertunai. Antaranya nak ada business sendiri. Tak apalah, ai bring forward azam tu ke tahun 2018. Semoga segala urusan dipermudahkan.


Bila nak masuk 2018 ni, seperti tahun-tahun lepas, mulalah macam-macam azam yang muncul. Korang pun macam ai tak? Setiap tahun berazam, tapi kebanyakkannya kelaut dalam sana tu. Tahun ni azam besar ai berazam nak penuhi semua azam-azam ai. Apa azam tu?




APA AZAM 2018 SEORANG AISYA ISMAIL
Gambar hasil carian di google.com.



1- Nak ada bussiness sendiri - Ini bukan azam baru sebenarnya. Ai dah beberapa tahun tanam azam ni. Tapi ada je benda-benda yang tak diingini menjelma. Bussiness sendiri maksud ai, ai tak perlu makan gaji dah. Bukan bussiness part time macam sekarang.

2- Menjadi blogger yang berjaya - Nak bussiness ke nak jadi blogger? Both! Blogging adalah minat ai, so tak salah kalau ai masih jadi part timer blogger. Tapi up sikit, blogger yang berjaya.

3- Kurus - Readers yang kenal atau pernah jumpa ai, mesti akan cakap "nak kurus apa lagi dah kurus?". Percayalah, kalau korang kenal ai sejak azali mesti korang pun cakap ai dah gemuk. Tu hakikat yang ai asyik dengar dari mulut orang-orang yang rapat. 😢

4- Kaya - Korang tak kisah tak kaya? Ai pun tak kisah. Tapi ai nak juga jadi kaya. Kalau memang tak tertulis rezeki ai untuk kaya, ai redha. Tapi ai nak kaya.

5- Rumahtangga bahagia selamanya - Siapa yang taknak rumahtangga yang bahagia. Bukan fairy tales sahaja yang mengharapkan kebahagian, semua orang yang dah berkahwin pasti mahukan rumahtangga yang bahagia.

6- Menjadi isteri dan anak yang solehah - Sebagai manusia biasa, banyak kekhilafan di dalam kehidupan seharian ai. Sama ada ai sedar atau pun tidak. Yang sedar tu yang tak boleh blah. Tahu ai buat silap, tapi masih nak buat. Semoga 2018, ai menjadi insan yang lebih baik.



Ok, cukuplah enam saja. Kalau ai letak banyak-banyak pun belum tentu ai bersungguh nak buat kan. Less is more. Quality better than quantity. Haa kalau boleh semua quote ai nak letak kat sini. Sebenarnya sama je azam tiap-tiap tahun. Ni ai letak yang acah-acah best je. 😝 Korang ada azam tak untuk tahun 2018 ni? Apa azam korang?





6 comments:

Janga lupa untuk tinggalkan komen =D