June 2022

Tuesday, 28 June 2022

Dapatkan Rawatan Anti-Aging Di Klinik Dr Bazilah!

June 28, 2022 0
Dapatkan Rawatan Anti-Aging Di Klinik Dr Bazilah!

 Assalamualaikum and hye readers




Dapatkan rawatan anti-aging di Klinik Dr Bazilah! Zaman sekarang ni ramai betul yang takut dengan penuaan. Sama lah dengan Ai! Takut tu, bukanlah takut yang sampai tak boleh nak keluar rumah bila muka dah nampak berusia atau nak sedap sikit, nampak matang. Tapi takut tak confident dengan muka yang dah tak cantik macam dulu. Eh! Dulu cantik ke? Hehehe!

https://www.aisyaismail.com/2022/06/rawatan-anti-aging-klinik-dr-bazilah.html



Jangan terkejut jika ramai yang nak medapatkan rawatan anti-aging. Rawatan untuk anti-aging ni ada pelbagai cara. Nak makan ubat, nak laser, nak suntik, nak pakai produk dan macam-macam lagi lah. Suntikan botox juga adalah salah-satu daripada kaedah rawatan anti-aging. Cepat atau lambat, berkesan atau tidak dan sakit atau ngilu-ngilu sahaja yang membezakan hasilnya. 



Setiap rawatan atau usaha adalah berbeza-beza. Terpulang cara yang korang nak buat. Walaupun ada pelbagai jenis rawatan anti-aging yang menggunakan pelbagai teknik, tujuannya adalah sama. Untuk membuatkan kulit muka lebih muda, cantik dan sedap mata memandang.



Rejuran Healer Injection

Salah-satu rawatan anti-aging adalah dengan kaedah Rejuran Healer Injection yang juga dikenali sebagai 'Baby Skin Booster'. Kaedah rawatan ini untuk meremajakan semula kulit. Mungkin kedengaran baru, tapi rawatan ini sudah popular di Asia.

https://www.aisyaismail.com/2022/06/rawatan-anti-aging-klinik-dr-bazilah.html



Rejuran Healer diperbuat daripada serpihan-serpihan DNA kecil yang dipanggil polynucleotides. Apabila disuntik ke dalam kulit, polynucleotides ini akan menyembuh dan memperbaiki tanda-tanda penuaan pada kulit dan mengurangkan keradangan pada kulit. Kulit akan menjadi lebih muda dan berseri, licin dan lebih tegang, mengurangkan garis halus dan kedutan.



Bagaimana Rejuran Healer berfungsi?

Polynucleotides dalam Rejuran Healer bertindak melalui 3 mekanisme.


1. Polynucleotides meningkatkan bekalan darah ke kulit untuk menghantar oksigen dan nutrien tambahan kepada sel kulit untuk keremajaan kulit.

2. Rejuran Healer dapat mengurangkan keradangan pada kulit. Keradangan berlaku apabila ada kecederaan pada kulit dan terdedah kepada sinar UV. Masalah keradangan ini akan menyebabkan kerosakan pada sel protein, DNA dan banyak lagi struktur lain.

3. Rejuran Healer juga mencergaskan kulit dengan meningkatkan pembentukan kolagen baru dalam kulit.



Proses Rejuran Healer dilakukan

Rejuran Healer disuntik ke dalam kulit menggunakan injector gun atau suntikan manual menggunakan jarum yang sangat halus. Sebelum proses suntikan Rejuran Healer, krim kebas akan digunakan untuk mengurangkan kesakitan atau rasa tidak selesa.

https://www.aisyaismail.com/2022/06/rawatan-anti-aging-klinik-dr-bazilah.html



Siapa yang sesuai untuk mendapatkan suntikan Rejuran Healer?

Rawatan Rejuran Healer sesuai untuk lelaki dan wanita yang mempunyai tanda-tanda penuaan pada kulit mereka seperti garis-garis halus. Selain itu, rawatan ini juga sesuai untuk mereka yang ada masalah parut jerawat dan tekstur kulit yang kusam dan lemah. Rejuran Healer juga sesuai untuk golongan yang masih muda tetapi nak mengelakan tanda-tanda penuaan dan untuk mengekalkan kulit yang sihat.



Masa untuk nampak hasil Rejuran Healer

Proses ini akan mengambil masa kira-kira 3 hingga 4 minggu untuk menampakkan hasil pada kulit dengan hanya 1 sesi sahaja. Walau bagaimanapun, dinasihatkan untuk mengambil suntikan selama 3 bulan untuk hasil yang lebih baik. Selepas tempoh itu, suntikan setiap 6 hingga 12 bulan sudah memadai.


Selepas suntikan, mungkin akan terdapat kesan suntikan dan benjolan kecil pada kulit di tempat Rejuran Healer disuntik. Kesan ini bersifat sementara dan akan hilang dalam masa 1 ke 2 hari. Jangan bimbang kerana anda masih boleh melakukan aktiviti harian seperti biasa selepas mendapatkan suntikan Rejuran Healer.



Dapatkan Rawatan Anti-Aging Di Klinik Dr Bazilah!

Cerita panjang-panjang tentang suntikan Rejuran Healer ni, tak kan lah nak kena pergi  ke Korea pula untu dapatkan rawatan kan. Kos suntikan 1 hal, kos perjalanan nak ke sana dah 1 hal lagi. Tu belum lagi kos-kos yang lain.

https://www.aisyaismail.com/2022/06/rawatan-anti-aging-klinik-dr-bazilah.html



Korang boleh dapatkan rawatan anti-aging dengan suntikan Rejuran Healer di Klinik Dr Bazilah. Klinik Dr Bazilah adalah klinik kulit yang dipercayai. Ada lesen di bawah KKM tau! Cawangan Klinik Dr Bazilah ada di Shah Alam dan Bangi. Dengar kata, mereka nak buka cawangan baru di Kuala Lumpur pula.

https://www.aisyaismail.com/2022/06/rawatan-anti-aging-klinik-dr-bazilah.html



Untuk sebarang pertanyaan, nak dapatkan khidmat nasihat atau temujanji untuk rawatan, korang boleh hubungi Klinik Dr Bazilah terus.


WhatsApp : wasap.my/60196571563

Temujanji : http://temujanjidrbazilah.wasap.my

Telefon     : 03-89229681 (Bandar Baru Bangi) / 03-50357359 (Shah Alam) / 019-6571563 (Kuala Lumpur)

Website    : www.klinikdrbazilah.com

Facebook : www.facebook.com/klinikdrbazilah

Instagram : www.instagram.com/klinikdrbazilah





aisyaismail

Sunday, 12 June 2022

Diabetes Boleh Menyebabkan Mata Menjadi Buta?

June 12, 2022 2
Diabetes Boleh Menyebabkan Mata Menjadi Buta?

 Assalamualaikum and hye readers.




Diabetes boleh menyebabkan mata menjadi buta? Bukan perkara yang baru apabila Malaysia mencatatkan jumlah penyakit diabetes yang tertinggi di Asia. Melihatkan cara pemakanan rakyat Malaysia yang gemarkan kepelbagaian makanan sahaja membuatkan kita yakin dengan fakta tersebut.



Ai tahu diabetes boleh menyebabkan gangguan mata. Mak Ai sendiri mengalami masalah mata akibat penyakit kencing manis yang dihidapinya. Tapi, betul ke diabetes boleh menyebabkan mata menjadi buta? Adakah bahaya kencing manis sehingga ke tahap itu? 


https://www.aisyaismail.com/2022/06/kesan-diabetes-pada-mata.html



Diabetes boleh menyebabkan mata menjadi buta?

Diabetes atau kencing manis adalah sejenis penyakit di mana tahap glukosa dalam darah adalah tinggi. Diabetes yang tidak dikawal dengan baik boleh merosakkan seluruh struktur mata dan dan menyebabkan ulser mata, katarak, glaukoma dan juga retinopati.



Diabetes juga boleh menyebabkan salur darah rosak dan darah menjadi pekat sehingga aliran darah dalam badan menjadi sangat perlahan. Kerosakan pada salur darah ini yang akan menyebabkan organ-organ dalam badan mengalami masalah kekurangan oksigen. Bila kekurangan oksigen pada mata, akan berlaku kerosakan pada retina yang dikenali sebagai retinopati.






Apa itu Diabetik Retinopati

Entri kali ni, Ai nak fokuskan pada Diabetik Retinopati. Diabetik Retinopati ini adalah koplikasi diabetes yang menjejaskan bahagian mata. Hal ini adalah disebabkan oleh kerosakan pada saluran darah tisu sensitif cahaya yang terletak di bahagian belakang mata, iaitu retina.


https://www.aisyaismail.com/2022/06/kesan-diabetes-pada-mata.html


5 tanda-tanda Diabetik Retinopati

Jika korang menghidap diabetes dan mempunyai tanda-tanda ini, tolonglah jangan pandang ringan. Ini sangat bahaya! Jika korang tak ada diabetes, lagi lah korang kena berhati-hati dengan tanda-tanda ini. Dikhuatiri, korang tak perasan yang korang sebenarnya adalah penghidap diabetes. Terutama sekali pada mereka yang sukakan makanan dan minuman yang manis.

1- Penglihatan kabur atau beralun

2- Penglihatan yang kerap berubah-ubah dari hari ke hari

3- Terjadinya tompokan gelap di kawasan tertentu dalam medan penglihatan atau hilang penglihatan.

4- Lemah dalam menentukan warna.

5- Terdapat bintik-bintik atau seolah-olah terapung dalam bahagian mata (floaters)



Mereka yang berisiko untuk menghidapi Diabetik Retinopati

1- Penghidap diabetis yang sudah lama

2- Paras gula dalam darah yang tidak terkawal

3- Obesiti

4- Merokok

5- Penyakit darah tinggi dan kolestrol yang tidak terkawal

6- Pesakit diabetis yang sedang hamil


https://www.aisyaismail.com/2022/06/kesan-diabetes-pada-mata.html



Bolehkah Diabetik Retinopati dirawat?

Rawatan adalah bergantung kepada tahap Diabetik Retinopati. Di peringkat awal mungkin korang hanya perlu membuat pemantauan yang kerap dengan menjaga paras gula dan juga mengubah kepada gaya hidup yang sihat. Ini akan memperlahankan kemerosotan pada mata.



Rawatan lain untuk Diabetik Retinopati adalah dengan memberi suntikan ke dalam mata atau mengeluarkan darah atau tisu dari mata melalui pembedahan. Pembedahan yang biasa dilakukan adalah pembedahan laser.


https://www.aisyaismail.com/2022/06/kesan-diabetes-pada-mata.html



Optometris boleh mendiagnosis Diabetik Retinopati?

Golongan yang berumur 60 tahun atau lebih sangat digalakkan untuk membuat pemeriksaan! Tapi, untuk mengesan Diabetik Retinopati memerlukan pakar mata yang membuat pemeriksaan dengan teknik tertentu. Pemeriksaan mata yang standard tidak akan dapat mengesan Diabetik Retinopati ini.



Anda sudah dapatkan pemeriksaan di Optom Eyecare Optometris, Bangi?

Di mana nak mencari optometris yang boleh membuat pemeriksaan terhadap mata dengan lebih terperinci? Nak jumpa pakar mata di hospital, kena menunggu lama. Buat je appoitment di Optom Eyecare Optometris, Bangi! 



Optom Eyecare Optometris merupakan klinik khas untuk pemeriksaan dan terapi penglihatan yang dikendalikan 100% oleh optometris yang berpengalaman dan mempunyai alat khas untuk pemeriksaan mata secara mendalam.


https://www.aisyaismail.com/2022/06/kesan-diabetes-pada-mata.html



Ramai yang dah syorkan Optom Eyecare Optometris, Bangi untuk membuat pemeriksaan mata. Ai pun nak pergi juga untuk buat pemeriksaan mata. Jangan lupa bawa mak dan ayah korang sekali ke Optom Eyecare Optometris, Bangi tau. Jaga kesihatan mata sama-sama. Dan bagitahu semua kenalan anda juga! 


Set temujanji anda sekarang dengan optometris dengan menghubungi talian 011 1147 9093. Sementara slot masih ada!



Optom Eyecare Optometris, Bangi

Alamat : No. 37, Jalan 8/1, Seksyen 8, Bandar Baru Bangi, 43650 Bangi, Selangor. (Berdekatan MarryBrown)

Waktu Operasi : 9:00am - 8:00pm (Setiap hari)

Instagram : Optom Eyecare

Facebook : Optom Eyecare





aisyaismail